Dinsdag 18 juli, deel 2 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 juli, deel 2 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 juli, deel 2

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 Juli 2017 | Vietnam, Hội An

Het was een beetje druk zo met zijn vieren op één kamer, vooral in de badkamer, we hebben het overleefd. Eerst gaan we ontbijten in de tuin van de homestay. Verse fruitsappen, bahn mi en mooi geserveerd vers fruit. We maken een tijdlijn van het aantal dagen dat we nog hebben en de dingen die we nog gaan doen. Vliegtickets geboekt om naar Ho Chi Minh Stad te gaan. De nachttrein zou er 18 uur over doen, daar trappen/ stappen we niet meer in. Een extra nacht in Hoi An lijkt ons wel wat, na overleg met de eigenaren, kunnen we onze kamer nog twee nachten houden. Renzo en Tak vertrekken naar een homestay om de hoek. Vandaag gaan we gescheiden op pad, Xascha en ik huren een fiets van de homestay en gaan naar t strand. Google maps erbij en zo fietsen we op ons gemak richting de kust. Het is weer een prachtige route, veel mooie hotels en restaurantjes en daartussen rijstvelden die bewerkt worden met buffels. Op een brug kijken we hoe op het riviertje gevist wordt. Een visser maakt woeste bewegingen met een lange stok in het water, hij probeert er vast één te spietsen. Langs de kust is het volgebouwd met aaneengeschakelde luxe mega grote resorts. We zien een klein zandpad dat we inslaan. Aan her einde staat links een vrouw te wuiven en te roepen, rechts doet een man hetzelfde. We belandden bij de man en hij zet onze fietsen op slot. Op het strand verhuurt hij ligbedden. Die willen we wel hebben voor € 1.20 per stuk, parasol erboven, tafeltje erbij en dikke kussens om op te liggen. Wauw, wat een uitzicht op een blauwe zee met rotseilandjes erin, mooi zand dat omzoomd is door palmbomen. Dit deel heet Hidden Beach, het is ook heel rustig. De masseur annex souvenir verkoper annex horecamedewerker probeert van alles te verkopen. Eerst gaan we heerlijk de zee in, de temperatuur van het water is uitstekend. Genieten in de branding, lekker kletsen en relaxen. We bestellen een smoothie en een warme maaltijd. De moeder van de handelaar blijkt dat vlakbij te bereiden. Decadent bestel ik een kreeft, echter de vangst was niet goed, dus dat lukt niet. Wat we wel krijgen is koud en niet lekker. Een aantal spelletjes Yahtzee spelen we en dan pakken zwarte wolken zich samen in de verte. Het is al einde van de middag, we gaan terug. Precies op tijd zijn we terug de kamer is heerlijk opgeruimd en schoongemaakt. Er barst een enorme onweersbui los en het regent heel hard. Tussen de buien door komen Renzo en Tak ons halen om te gaan eten.