Donderdag 27 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu Donderdag 27 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 juli

Blijf op de hoogte en volg Sonja

27 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Deze dag brengen Xascha en ik samen door, in ons buurtje gaan we op zoek naar ontbijt. Er wordt van alles bereid in standjes op straat, niets trekt ons. Bij een winkelcentrum staat aangekondigd dat er een foodplein is met allerlei Aziatisch eten. Ik wil ook een sim kaart met internet in Thailand kopen, dat kan daar echter niet. Het foodplein is het ook net niet, we besluiten naar de Khao San Road te gaan met de tuktuk. Vandaag willen we ook een maatwerk jurk voor Xascha laten maken. De tuktuk chauffeur weet een goed adres, sterker nog, tijdens de rit vindt hij er nog twee. Hij krijgt commissie voor elke klant die hij binnenbrengt, onze ritprijs gaat flink omlaag. Onderweg brengt hij ons in een winkelcentrum waar ik een tijdelijke sim-kaart kan kopen. Als verrassing worden we bij een sieraden winkelcentrum gebracht met het verzoek om minstens 15 minuten binnen te blijven. Dat is best leuk, als er niet direct twee scherp geklede verkopers in ons nek zouden komen hijgen. Ze prijzen witgouden ringen met diamanten en edelstenen voor prijzen van € 3.000,00 en voorzien ons van allerlei informatie. Xascha doet alsof ze interesse heeft, past een onooglijk ringetje van € 300,00 en keurt het toch af. Nog even naar t toilet dan hebben we onze taak volbracht. We melden de chauffeur dat we er nu genoeg van hebben. Het was wel leuk, met wapperende haren in de tuktuk, kriskras door Bangkok scheuren. Hij rijdt door kleine straatjes, geen idee waar we waren in die grote stad, we zien weer van alles. Bij Kha San Road is het weer een drukte van belang, kledingzaken, streetfoodtentjes, gezellig. Eerst willen we wat eten, rond 12.30 uur hebben we ons ontbijt nog te goed. We vinden een leuke plek, Xascha bestelt een bananen roti en krijgt een bananenpannenkoek. Naast ons zitten wat Nederlandse knullen, één van de jongens vraagt de serveerster waar zijn pannenkoek blijft. Oeps die heeft Xascha, we dachten al dat ze t verschil tussen roti en pannenkoek niet kende... Ik eet n heerlijke pad thai. Bij een kledingwinkel zoeken we een jurk uit voor Xascha, dingen een stuk af, betalen nog te veel denken we. Het is wel een heel mooi tijdloos model en uiteraard super super kwaliteit stof, aldus de verkoper. Later op de middag kan ze al passen, tot die tijd zitten we op t terras met wat lekkers en werken we aan onze persoonlijke verzorging. In een klein zaakje laten we onze voeten vertroetelen en de teennagels lakken. Xascha heeft al een poosje last van haar rug dus een Thaise massage van rug, nek en schouders lijkt wel een goed idee. Nou dat gaat er stevig aan toe. De masseuse gaat op Xascha haar benen zitten en kneedt, duwt en trekt aan haar rug. Even later gaat ze tegen de muur aan zitten, mag Xascha met haar rug naar de masseuse toe zitten en dan trekt ze Xascha's armen naar achteren en plant haar voeten in Xascha's rug, ze duwt haar benen recht. Dit gaat er niet zachtjes aan toe, bewust mijd ik Xascha's blik, anders krijgen we vreselijk de slappe lach. Deze martelpartij duurt een half uur, kost € 5,00 en brengt absoluut verlichting. Op naar de volgende salon voor een manicure. Deze salon is wel wat professioneler dan waar we de pedicure hebben laten doen. Met verzorgde handen en gelakte nagels wandelen we de deur uit. Op het terras drinken we wat, dan kunnen we terug naar de kledingzaak om de jurk te passen. Dat wordt een heel erg mooie jurk, alleen zie ik ineens een prachtige vrouw staan, waar is m'n meisje gebleven? De jurk is haar verjaardagscadeau. Morgen wordt de jurk in ons hotel afgeleverd. Na wat tuktuk chauffeurs op de kast gejaagd te hebben met het voorstel om ons voor € 3,00 naar ons hotel te brengen, nemen we de taxi, die rekent het het dubbele, is wel even comfortabel. Vlakbij is een Indiaas restaurant, waar we wat kleins eten. Bij de 7-Eleven nog wat inkopen voor de nacht en dan hebben we alweer een heerlijke dag gehad. Morgen is onze laatste dag in Thailand, we hebben een afspraak met Tak haar ouders voor de lunch. Bijzonder, we hebben er zin in om ze te ontmoeten.

• 27 Juli 2017 - 18:33

Anniedenhertog:

Wat hebben jullie toch een enerverede reis achter de rug ! Ik zal blij zijn als jullie weer thuis zijn , maar zal de mooie verhalen wel missen , ik kijk er iedere dag naar uit!
    Goede thuisreis . Groeten voor allemaal.xx