Bangkok, 7 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu Bangkok, 7 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu

Bangkok, 7 juli

Blijf op de hoogte en volg Sonja

07 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

De vlucht had 50 minuten vertraging, de piloot beloofde zijn passagiers om sneller en lager te vliegen. Uiteindelijk kwamen we na een prima vlucht 30 minuten later aan. We kregen een stempel in ons visum en haalden onze bagage op. De backpacks hebben we uit de flightbags gehaald en om gedaan, Baths uit de ATM gehaald en een Thais simkaartje aangeschaft. Tak stond ons al op te wachten, leuk om haar eindelijk te ontmoeten. Met de Sky-train waren we in 30 minuten in de wijk waar haar appartement is. De tickets kostten een euro per stuk, zoveel goedkoper en gemakkelijker reizen dan met de taxi Daar hebben we Renzo zijn bagage gedropt en zijn we naar ons hostel gegaan. Dit is op loopafstand van Tak' s appartement Zij woont in een wijk waar we geen toeristen in olifantenbroeken tegenkomen. Het is zo heerlijk om hier weer te zijn. Het verkeer is een chaos, allerlei kruidige geuren komen uit de eetstalletjes, afgewisseld door rioolgeuren. Volgepakte scooters, mini vrachtwagentjes die afgeladen zijn met gezinnen, fruit en groenten en motoren die volgestouwd zijn met bier, wat een ongeregeld zootje. Rommelige bossen elektriciteitskabel hangen boven de weg, die kunnen gewoon aangeraakt worden. Het hostel is superschoon, we hebben een mooie kamer, witgesteven lakens en airco. Ook het sanitair is onberispelijk schoon. We onderdrukken de neiging om even bij te slapen en gaan naar een restaurantje dat Tak en Renzo al eerder bezocht hebben. Op de pepers na die even voor een binnenbrandje in mijn mond zorgen, eten we heel lekker. De gerechten kosten een euro per stuk. Daarvoor krijg je nog een kom kruidige soep bij de maaltijd aangeboden. We genieten ervan. Met de Sky-train gaan we naar een winkelcentrum waar we even rondkijken. Xascha eet ijs en Renzo en Tak nemen een matcha shake. Dan splitsen we op, Xascha en ik gaan heel even liggen. We stellen de wekker op twee uur later, 4 uur later worden we enigszins verkwikt weer wakker. Het regent inmiddels hard, grote plassen blijven op de straat staan. Van het hostel hebben we paraplu' s geleend om er even op uit te gaan. We zien een leuk restaurantje waar we pad thai met garnalen eten. Het was een duur restaurant, we rekenden zes euro af. Het wisselgeld van drie euro werd niet teruggegeven, ik denk dat we een dikke fooi gegeven hebben....

• 08 Juli 2017 - 14:04

Esther:

Hey Sonja, door jouw sappige details maken mijn speekselklieren overuren maar helaas er komt niets van dat lekkers binnen, jammer. Heel veel plezier, klinkt allemaal spannend. Dikke zoen