Maandag 10 juli, deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu Maandag 10 juli, deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Hertog - WaarBenJij.nu

Maandag 10 juli, deel 1

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

De wekker gaat al vroeg om 06.00 uur. We doen alles in de tassen, controleren de kamer en gaan naar beneden. De taxi staat al klaar, Renzo en Tak komen net aanlopen. Er is nauwelijks verkeer op de weg, we zijn heel snel op vliegveld Don Mueang voor onze vlucht naar Hanoi. De douaneformaliteiten nemen ook niet veel tijd in beslag. Er wordt bij het inchecken al wel gevraagd om ons visum Bij de Subway ontbijten we. Er staat een enorm chagrijnige medewerker achter de balie. Ze smijt het beleg op het brood, knalt met de deur van de magnetron. Mijn bestelling krijgt Renzo niet mee, ook niet na twee keer vragen. Dus ga ik zelf bestellen en krijg dezelfde onaardige behandeling. Het ei wordt in een bakje gesmeten, met een klap gooit ze de ovendeur dicht nadat het brood er in gesmeten is. Tomaat, paprika en uitjes smijt ze erop, met een knik richting de sausjes geeft ze aan dat ik er één mag kiezen, wat een behandeling. Naast me staat een andere klant instemmend te knikken. Bij de kassa beklaag ik me hierover, deze medewerkster verontschuldigt zich meerdere malen, buigt met haar handen voor haar borst gevouwen. Even later zien we dat de chagrijnige medewerker op de grond gaat zitten, rug tegen de koelkast nadat ze waarschijnlijk is aangesproken op haar gedrag. Dan vertrekt ze, gezicht op onweer uit de Subway... Wij vertrekken richting gate 5, daar staat ons Lion Air vliegtuig klaar.